Gemsweeper
Pobierz
Rok Wydania:
2007
Twoja Ocena:
Musisz się zalogować, żeby móc oddać głos
Średnia Ocena:
8.67
Ściągnięć:
1316
Data dodania:
14.08.2007
Dodał:
skorpion

Celem gry jest układanie obrazu na podstawie cyfr. Cyfry, które znajdują się nad i z boku, określają długość ciągu pól na rysunku, ale nie jego położenia. Np cyfry 2 i 5 oznaczają, że w danym rzędzie czy kolumnie bedzie koło siebie 2 pola, conajmniej jedno pute miejsce i 5 pól.

Gra jest bardzo prosta jak się obierze odpowiednią strategie. Na początku gry pokazany jest zarys rysunku (np 10 pól na 10). Najpierw należy usunąć daną kolumnę czy dany wiersz, jeśli przy nim pojawi się zero i zapełnić gry pojawi się maksymalna liczba (w tym przypadku 10).

Nastepnie należy zająć sie kolumną czy wierszem, gdzie jest największa (jedyna) cyfra. Np cyfra 8 w wierszu gdzie jest 10 pól oznacza, ze można z całą pewnością zaznaczyć 6 pół centalnych i zostawiać na razie w spokoju po 2 zewnętrzne z dwóch stron. Dlatego trzeba było tak zrobić, gdyż nie wiadomo odkąd i dokąd zaczyna się ciag 8-polowy. Ale wiadomo na pewno które pola będa zapełnione. Do dwóch podwójnych pół zewnętrznych nie ma pewności, gdyż ciąg 8 zapełnionych pól może zaczynać się od pierwszego lub drugiego albo trzeciego pola od lewej. Podobnie jest z innych cyframi. Np. jeśli przy kolumnie 5 polowej znajduje się cyfra 3, to wiadomo, że należy zapełnić środkowe pole; a jak cyfra 4 - trzy środkowe pola. Innych nie można jeśli nie ma się 100 procentowej pewności.

Oprócz zajmowania się dyżymi cyframi warto zająć się cyframi 1. Jeśli w danym wierszu lub kolumnie już wcześniej zostało zapełnione jakieś pole, to wiadomo, że teraz wszystkie pozostałe pola należy usunąć.

W przypadku kolumn lub wierszy, przy których znajduje się kilka cyfr, warto doliczyć pojedyncze puste miejsca między polami. Np. w jeśli przy kolumnie 9-polowej znajdują się cyfry 3, 3, 1, to wiadomo, że należy usunąć 4 i 8 pole od lewej, bo sumujac cyfry i dodajac dwa puste pola między nimi wyjdzie taka sama wartość jak długość tej kolumny.

Należy pamietać o jak najszybszych usuwaniu pewnych pól. Jest to najważniejsze przy kolumnach czy wierszach gdzie znajduje się więcej cyfr. Przykład: Przy kolumnie 6 polowej znajdują się cyfry 1 i 1, a pole 2 od lewej jest zapełnione - wtedy należy usunąć pole nr 1 i 3; druga "jedynka" może znajdować sie w polu 4 lub 5 lub 6 od lewej.

W grze zawarte są dwa tryby gry - Quest mode i Arcade mode. W tym pierwszym należy układać przygotowane przez autora rysunki. W Arcade pojawiają się losowo cyfry przy kolumnach i rzędach. Po prawidłowym "zaliczeniu" pojawia się nowa kolumna w to samo miejsce. Im wyższy level tym pojawiają się dłuższe linie (od 5 wzwyż). w dalszych etapach obrazy mogą dochodzić do wielkości 30 na 30 pól.

System operacyjny: Windows 2000/XP/VISTA, Procesor: 600MHz, Pamięć: 128 MB.

Galeria
Komentarze (0)

brak komentarzy